lördag 13 februari 2010

STJÄRNSMÄLL AV STJÄRNORNA

 Stjärnan – Boltic 7 – 6

Spänning från första minut då det spelas tre matcher med start 13,15 blir det koll på många sidor.

Jönköping – Motala halvlek 1 – 2 Motala chocköppnade och hade 0 – 2 efter 14 min

Otterbäcken – Tranås halvlek 3 – 3 Mål orgie direkt och lagen följs åt

Nässjö – Gripen halvlek 1 – 2 Gripen satsa allt framåt kostar på sig att missa straff (11,43) varvid Nässjö sticker upp istället och tar ledningen på straff sen verkar det vara spel mot ett mål.

Tiden är inne men ett snöigt Oskarshamn välkomnar gästande Boltic och snön som fallit ställer till det och matchen tvingas flyttas fram 10 min.

Matchinledning båda känner på varandra, Boltic satsar framåt öppnar för ett lyftpass för Stjärnorna till en kontring, men Boltic målvakten är med på noterna. Verkar vara lite virrigt i Stjärnornas försvar och detta utnyttjas 0 – 1 efter 8 min, och 0 – 2 efter 10 min. Folkesson är missnöjd och begär time out. Stjärnorna arbetar sig in i matchen och av gammal god ovana resultera i först ett offside mål, sen blir det utdelning i 16 min Sigge visade upp sitt bandy register med ett geni pass till Bäckman 1 – 2. Stjärnan är nu tänd och är med i matchen bra spel både framåt som bakåt. Då händer det som inte får hända i 24 min

1 – 3 24 min efter en returpassning som blir fel snappa Hansén upp nystandet och passar Apelqvist. Stjärnorna hänger lite men ger inte upp 26 min skott av Aleksi tätt utanför. Spelet böljar och det gäller att ta tillvara på tillfällen som bjuds på.

Aj, aj Boltic 1 – 4 29 min Bucht får åka igenom hela Stjärnförsvaret, nu är det pyrt läge men skam den som ger sig mycket kvar och Stjärnorna satsar som vanligt det är seger som krävs.

31 min matchen första hörna stenhårt slag av Sigge men muren står där och hindra. Stjärnorna har tryck och skapa två nya hörnor (34 o 35 min) på direkten dock utan resultat i mål protokollet. Hörna Boltic 36 min.

39 min matchen första utvisning drabbar Boltic nu gäller det MÅL 2 – 4 av Sigge på målvaktretur

Första halvlek summeras av Greve Kristoffer Bjerker mycket bra Vad ska vi säga om första halvlek, Bltic tar vara på sina chanser efter stjärnans riktigt dåliga inledning, defensiven har varit bedrövlig!

Stjärnan måste börja om med sitt enkla spel som i början av säsongen, våga lyfta ibland chansa på motståndarnas sista tredje del!

Nu ser vi fram mot andra delen och visa nu bandy Sverige att ni kan Stjärnan .

Övriga matcher slut och resultaten är inte att jubla över eller kanske lite ändå

Jönköping – Motala slut 1 – 5 (1 – 2) Motala chocköppnade och spelade ut Jönköping fullständigt hade 0 – 2 efter 14 min. Motala har ökat sina chanser att fixa kontrakt

Otterbäcken – Tranås 8 – 7 ( 3 – 3) Mål orgie och lagen följdes åt hela matchen. Otterbäcken avgjorde till sin fördel 89,45 min. Otterbäcken har häng på kvalplatsen och Tranås ligger fortvarande pyrt med i kampen att undvika det samma

Nässjö – Gripen slut 4 – 4 (1 – 2) Gripen satsa allt framåt kostar på sig att missa straff (11,43) varvid Nässjö sticker upp istället och tar ledningen på straff sen verkar det vara spel mot ett mål. Gripen fortsätter i andra och ökar på ledningen då vaknar Nässjö spela tufft och detta kostar men ger inte upp utan reducera två gånger och tar t.o.m ledningen i 89 min. Gripen lyckas dock kvittera i 90 min. Lite sensation men Nässjö har vaknat i grevens tid och tog viktig poäng i kampen at undvika kvalplatsen. Gripen missade ett poängare hänger nu på hur det går för Boltic.

Andra halvlek.

Stjärnorna är laddade och tar rejält tag i matchen och radar upp chanser via hörnor som vi vet är visserligen inte deras bästa vapen men skam den som ger sig 50 min 3 – 4 av Valle stenhårt skott rakt igenom allt som vad som kan kallas mur.

Boltic känner av pressen och får bekänna färg och lägger nu i en högre växel och detta resultera omg i mål 3 – 5 i 51,00 min av Hansén och 3 – 6 i 52,00 min av Apelqvist

Boltic känner segervittring och går ner på tempo verkar det som eller så är det Stjärnorna som ökar sitt och rader åter upp lägen dels av Sigge och Komkov som går igenom men det blir stolpe ut.

Stjärnorna drabbas i 61 min av sin första utvisning, klagat innan på för många tidiga besök i snickarboa har det idag varit hög disciplin istället. Boltic utnyttja tillfällen som ges och har et frislag som stryker stolpe utanför Stjärnan replikera och får straff

4 – 6 av Åström nu blir det match på nytt aldrig skall man ge upp.

Det böljar i spelet Boltic sticker upp ett kanonskott upp i ribbkrysset och det hördes suckar dessutom en hörna utan resultat. Stjärnan är på G det märks när plötsligt Valle gör det där överraskande och skjuter ett 25 m skott rakt upp i krysset. Jubel hördes över hela arenan.

Boltic är skakade begär time out i 73 min Det är spänt läge skall det bli en ny kolaps som mot Jönköping kanske?

Det är Stjärnorna nu som är stjärnor på isen 6 – 6 77 min efter en hörna och det är Valle på nytt som pangar för (kung och fosterland)

Nu gäller det att inte slappna av Boltic får hörna men där står Ilkka i muren och räddar.

Det är ändå Stjärnorna som glänser i spelet MÅÅÅÅÅÅL 7 – 6 Stjärnorna har vänt underläge 1 – 4 till ledning 7 – 6 i 80 min citat Greven Brytning mittplan Akhmerov fin genomåkning och på läppen pass till charykov

Nu är det match och det börjar lukta sensation och tankarna går till Gripenmatchen borta kan detta hålla.

Det är verkligen match och man bjuder och tar för sig i båda lagen aj, aj stjärnan utvisning 84 min är det ändå Stjärnan som skapar tillfälle hörna och åter skott av Valle men denna gången är målvakten med på skottet

Boltic replikera med hörna och det blir en satellit av den.

90 min och det är tillägg 2 min nu är det dyrbara sekunder aj.aj en utvisning till av en stjärna

Matchen slut SEGER 7 – 6 EN STJÄRNSMÄLL AV STJÄRNORNA

Greven har verkligen en poäng i sin slutkommentar och det är bara att instämma


Vi säger så här, tror det var en lagledare och tränare som slog näven i bordet i halvlek. Och hela laget spelade i andra.. ojoj va gutt!


Tack för idag,nu tar vi Motala på lördag!!

Publiksiffran en besvikelse 210 st men dess gladare var dessa supporters som hyllade sina Stjärnor efteråt. Stjärnan slog nytt publikrekord på Arena med 23 personer förra matchen mot Gripen. Förra rekordet var på 701 personer men nu hade hela 724 personer hittat till arenan.Grattis inträde lockade den gången och lite ironiskt i efterhand nu många medgångssuporters som svek när det var motvind vändes till medgång

Matchfakta

8'00 0-1 P. Hansen (T. Wiklund)


10'00 0-2 H. Jönsson

16'00 1-2 T. Bäckman (S. In-Fa-Lin)

24'00 1-3 M. Appelqvist (P. Hansen)

29'00 1-4 J. Bucht (M. Svensson)

41'00 2-4 S. In-Fa-Lin (V. Savichev)

50'00 3-4 V. Savichev Hörna

51'00 3-5 P. Hansen (M. Fransson)

52'00 3-6 M. Appelqvist (T. Wiklund)

66'00 4-6 C. Åström Straff

72'00 5-6 V. Savichev (S. In-Fa-Lin)

77'00 6-6 V. Savichev Hörna

80'00 7-6 V. Charykov (V. Akhmerov)


Matchen Lidköping – GAIS började 15,00.
1 – 0 i 6 min och detta står sig i halvlek. Matchen böljar fram och bakåt och hörnorna avlöser varandra men muren står i vägen
Andra halvlek matchen böjar GAIS kvittera, Lidköping replikera 2 - 1 Gais kvittera på nytt 2 - 2 efter 80 min och spelet böljar 3 - 2 i 85 min till Lidköping. GAIS är skakade 4 - 2 nu är det ännu en sensation på gång. Slutresultat 4 - 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar